Start - Aktualności
Aktualności

Autor: System Publikacja: 03.01.2018
Studenci Politechniki Śląskiej laureatami konkursu o nagrodę FCA
Sześciu studentów i absolwentów Politechniki Śląskiej znalazło się w gronie laureatów XIX edycji konkursu o nagrodę grupy Fiat Chrysler Automobiles na najlepsze prace dyplomowe i badawcze. Gratulujemy!
Celem konkursu jest wspieranie młodych naukowców pasjonujących się przemysłem motoryzacyjnym i stosowanymi w nim nowoczesnymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi. Do konkursu mogły być zgłaszane prace inżynierskie, magisterskie, doktorskie i habilitacyjne z obszarów tematycznych powiązanych jak najściślej z tematami podanymi przez firmy grupy FCA działające w Polsce.
W tegorocznej edycji nagrodzono sześć prac z Politechniki Śląskiej – dwie prace inżynierskie oraz cztery magisterskie.
Nagrodzone prace inżynierskie:
- „Pojazd elektryczny BATT2CARS – obliczenia trakcyjne”, autor: Artur Goś, promotor: dr inż. Rafał Setlak, Wydział Elektryczny;
- „Pojazd elektryczny BATT2CARS – budowa prototypu”, autor: Marcin Gaik, promotor: dr inż. Rafał Setlak, Wydział Elektryczny.
Nagrodzone prace inżynierskie:
- „Pojazd elektryczny BATT2CARS – obliczenia trakcyjne”, autor: Artur Goś, promotor: dr inż. Rafał Setlak, Wydział Elektryczny;
- „Pojazd elektryczny BATT2CARS – budowa prototypu”, autor: Marcin Gaik, promotor: dr inż. Rafał Setlak, Wydział Elektryczny.
Nagrodzone prace magisterskie:
- „Nowa generacja energooszczędnych silników synchronicznych wzbudzanych magnesami trwałymi o strumieniu osiowym do zastosowań w motoryzacji”, autor: Paweł Lasek, promotor: dr inż. Rafał Setlak, Wydział Elektryczny;
- „Aplikacja Test Thermo-Shock na platformę cDAQ w kontekście IIOT (Industrial Internet of Things)”, autor: Jarosław Rzepecki, promotor: dr inż. Roman Wyżgolik, Wydział Automatyki, Elektroniki i Informatyki;
- „Optymalizacja i analiza numeryczna własności wytrzymałościowych korbowodu silnika spalinowego”, autor: Dariusz Gros, promotor: dr Agata Śliwa, Wydział Mechaniczny Technologiczny;
- „Wpływ boru na strukturę i twardość żeliwa sferoidalnego”, autor: Anna Hajok, promotor: dr hab. inż. Andrzej Studnicki, Wydział Mechaniczny Technologiczny.
- „Nowa generacja energooszczędnych silników synchronicznych wzbudzanych magnesami trwałymi o strumieniu osiowym do zastosowań w motoryzacji”, autor: Paweł Lasek, promotor: dr inż. Rafał Setlak, Wydział Elektryczny;
- „Aplikacja Test Thermo-Shock na platformę cDAQ w kontekście IIOT (Industrial Internet of Things)”, autor: Jarosław Rzepecki, promotor: dr inż. Roman Wyżgolik, Wydział Automatyki, Elektroniki i Informatyki;
- „Optymalizacja i analiza numeryczna własności wytrzymałościowych korbowodu silnika spalinowego”, autor: Dariusz Gros, promotor: dr Agata Śliwa, Wydział Mechaniczny Technologiczny;
- „Wpływ boru na strukturę i twardość żeliwa sferoidalnego”, autor: Anna Hajok, promotor: dr hab. inż. Andrzej Studnicki, Wydział Mechaniczny Technologiczny.
Konkurs jest realizowany na podstawie porozumienia o współpracy naukowo-technicznej pomiędzy Centrum Badawczym FIAT, grupą FCA oraz trzema uczelniami polskimi: Politechniką Śląską, Politechniką Warszawską oraz Akademią Techniczno-Humanistyczną w Bielsku- Białej.
Zaproponowane w nagrodzonych pracach opracowania mogą mieć zastosowanie w praktyce bezpośrednio w fabrykach lub w Centrum Badawczym Grupy FCA.
Zaproponowane w nagrodzonych pracach opracowania mogą mieć zastosowanie w praktyce bezpośrednio w fabrykach lub w Centrum Badawczym Grupy FCA.







Więcej aktualności Mniej aktualności