Start - Aktualności
Aktualności

Autor: System Publikacja: 24.03.2016
Studia z przyszłością na Politechnice Śląskiej
Realizowany na studiach pierwszego stopnia na Wydziale Inżynierii Materiałowej i Metalurgii kierunek informatyka przemysłowa oraz studia podyplomowe: przewoźnik drogowy – logistyka przewozów drogowych rzeczy i osób, prowadzony na Wydziale Transportu Politechniki Śląskiej otrzymały certyfikat „Studia z przyszłością”. Przyznawane przez Fundację Rozwoju Edukacji i Szkolnictwa Wyższego oraz Agencję Kreatywną PRC wyróżnienia wręczono podczas uroczystej gali, która odbyła się w Pałacu Tyszkiewiczów-Potockich Uniwersytetu Warszawskiego w połowie marca.
Certyfikat „Studia z przyszłością” oraz certyfikat nadzwyczajny „Laur Innowacji” przyznano informatyce przemysłowej w pierwszej edycji Ogólnopolskiego Programu Akredytacyjnego „Studia z Przyszłością”. W organizowanym przez Fundację Rozwoju Edukacji i Szkolnictwa Wyższego oraz Agencję Kreatywną PRC programie, certyfikatami uhonorowano kierunki studiów I i II stopnia oraz studiów podyplomowych realizowane według nowoczesnych i innowacyjnych programów kształcenia, które dobrze odpowiadają na potrzeby rynku pracy oraz są zgodne z oczekiwaniami otoczenia społeczno-gospodarczego. Znak jakości „Studia z przyszłością” otrzymał również kierunek: przewoźnik drogowy – logistyka przewozów drogowych rzeczy i osób, prowadzony w ramach studiów podyplomowych na Wydziale Transportu naszej uczelni.
O przyznaniu certyfikatów „Studia z Przyszłością” decydowała komisja złożona z naukowców specjalizujących się w problematyce jakości kształcenia i zarządzania szkolnictwem wyższym, pracujących m.in. na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II, Uniwersytecie Jagiellońskim, Uniwersytecie Wrocławskim, Uniwersytecie Gdańskim i Uniwersytecie Śląskim. Każdą aplikację, jak czytamy na portalu dedykowanym programowi, oceniali także reprezentanci środowisk gospodarczych, m.in. informatycy zajmujący się technologiami nauczania, menedżerowie firm, marketingowcy i finansiści. Eksperci oceniający programy studiów zgłoszone do akredytacji badali m.in. innowacyjność przyjętych przez szkoły wyższe efektów kształcenia, stosowane metody dydaktyczne czy formy i zakres współpracy uczelni z pracodawcami. Istotne było również to, czy uczelnie, kształcąc studentów, kładą nacisk na umiejętności i kompetencje cenione przez środowiska gospodarcze, takie jak komunikatywność, samodzielność, kreatywność, kwalifikacje językowe.





Więcej aktualności Mniej aktualności